امیررضا رجبی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در همایش بینالمللی “غذای طیب” گفت: طیب یکی از طرحهایی است که در راستای اهداف برنامه ریزی شده برنامههای صنعت ، معدن و تجارت قرار دارد و ما به عنوان بخشی از صنعت، استفاده کننده محصولات طیب خواهیم بود.
او با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما ارتقای بهرهوری در صنایع غذایی است،اظهار کرد: طیب میتواند مسیر ارتقای بهرهوری در صنایع غذایی را به صورت بومی در چارچوب مبنای آموزههای اسلامی فراهم کند.
رجبی ادامه داد: آنچه که امروز برای ارتقای بهرهوری به صنایع توصیه شده است، برگرفته از استاندارهای غربی است، تصریح کرد: طیب میتواند این مدل را تغییر دهد و طرحی نو در این زمینه ایجاد کند .
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه صادرات، موضوع برندینگ است، افزود: ما بخشی از بازارهای صادراتی خود را به دلیل عدم توجه به برندینگ در رقابتهای با کشورهای همسایه و منطقه از دست دادهایم. یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت در حوزه برندینگ نبود ساختار مناسب است.
رجبی افزود: استان خراسان رضوی آغازگر معرفی طرح طیب در کشور است که امید میرود این نشان بتواند در حوزه بینالملل نیز بدرخشد.ما چندین برند غذایی مطرح در سطح بینالملل داریم که باید ذیل نشان طیب قرار بگیرند در این صورت توسعه برندهای کشور در سطح بین الملل با سرعت بیشتری مواجه شود.
او ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مطرح در وزارت صمت ، توجه به صنایع سبز و دوستدار محیط زیست است که طیب میتواند در این راستا در چارچوب مشخص و مبتنی بر آموزههای قرآنی به صنایع کمک کند .
رجبی با تاکید بر اینکه ما در مجموعه صنعت ، معدن و تجارت کاملا حامی توسعه نشان طیب هستیم، عنوان کرد: آقای فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت همواره حامی گسترش نشان طیب در سطح کشور و حوزه بینالملل هستند از این رو در زیر مجموعه وزارت صمت، سازمان توسعه و نوسازی گسترش صنایع موظف شده است که مدل حمایتی برای نشان طیب و تعریف جایگاه این برند در گسترش صنایع غذایی را ارائه دهد.
او یاد آور شد: نشان طیب تنها به حوزه غذا اختصاص ندارد؛ بلکه در حوزههای مختلف زندگی این نشان میتواند توسعه پیدا کند.در واقع نشان طیب تعریف سبک جدیدی زندگی بر مبنای آموزههای دینی است که امیدواریم این نشان راه خود برای داشتن زندگی سالم را باز کند .