عضو هیئت مدیره موسسه کیفیت رضوی گفت: نشان «طیب» ناظر بر وجود شاخصههای اسلامی در استاندارد محصولات است و خلا ناشی از نبود شاخصههای اسلامی در نشانهای استاندارد محصولات غذایی دیگر را در کشور پر میکند.
به گزارش روابط عمومی موسسه کیفیت رضوی، سید سعید امامی عضو هیئت مدیره موسسه کیفیت رضوی در مراسم رونمایی از مجموعه ۵ جلدی «راهنمای زیست بوم طیب» گفت: طرح نشان «طیب» از سال ۱۳۹۴ با حمایت حجتالاسلام و السملمین سید ابراهیم رئیسی تولیت سابق آستان قدس رضوی و سید رضا فاطمی امین با هدف ارائه یک الگوی سبک زندگی مبتنی بر آموزههای اسلامی به دنیا مطرح شد.
او ادامه داد: این نشان در کنار سایر نشانهای استاندارد محصولات از جمله سیب سلامت، حلال، ناظر بر شاخصهای اسلامی در کیفیت و روند تولید محصولات است.
عضو هیئت مدیره موسسه کیفیت رضوی ادامه داد: طراحی و تدوین الگوها و نشانهای کیفیت، ارائه خدمات اعتباربخشی و ارزیابی کیفیت محصولات و خدمات، ارزیابی و تعالی سازمانی، جریان سازی علمی، فرهنگی و اجتماعی از جمله وظایف موسسه کیفیت رضوی است .
امامی با اشاره به اینکه طرح نشان «طیب» در سالهای اخیر علی رغم وجود تبلیغات ناکافی در فضای رسانهای توانسته در بین مردم شناخته شود، اظهار کرد: در حال حاضر مدل ارزیابی و رتبهبندی طیب در برخی از محصولات و واحدهای صنفی، از جمله نان برنج، گوشت، خرما، پسته و زعفران و محصولات غیر غذایی از جمله عطر و انیمیشن و برخی از واحدهای صنفی و خدمات فروشگاههای زنجیرهای، فروشگاه الکترونیکی، مراکز آموزشی و… پیاده سازی شده است.
اینکه نشان «طیب» فراگیرتر از نشان حلال
او با اشاره به اینکه نشان «طیب» فراگیرتر از نشان حلال است، افزود: استقرار و مطرح شدن نشان «حلال» در کشور مالزی و شناخته شدن آن در عرصههای بینالمللی بیش از ۶۰ سال طول کشید، امیدواریم طرح نشان «طیب» که به مراتب فراگیرتر از نشان حلال است در فضای بینالمللی توسعه و گسترش یابد. امید میرود، برگزاری مراسم رونمایی مجموعه ۵ جلدی «راهنمای زیست بوم طیب» آغازی برای فعالیتهای رسانهای و تبلیغاتی موسسه کیفیت رضوی باشد. امیدواریم موسسه کیفیت رضوی با عنایت و حمایت مسئولان آستان قدس رضوی، شبکه همکاران، کارگزاران، ارزیابان و مشتریان، شرکای راهبری و تجاری بتواند در این مسیر بیش از گذشته فعالیت کند.