سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی در نشست آشنایی با نشان کیفیت طیب:
عرصههای مختلف خدمت به زائران امام رضا علیه السلام نیازمند استانداردسازی و کیفی سازی است
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی ضمن اهمیت استقرار نشان کیفیت طیب در استاندارد سازی ارائه خدمات به زائران گفت: عرصههای مختلف خدمت به زائران نیازمند استانداردسازی، رتبهبندی و کیفیسازی است.
به گزارش روابط عمومی موسسه کیفیت رضوی، نشست «معرفی نشان طیب و پیشنهاد استقرار مدل کیفیت طیب در حوزههای ظرفیتهای موجود مشهد برای ارائه خدمات به زائران» با حضور سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و مدیرعامل موسسه کیفیت رضوی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد. در این نشست، مدیرعامل موسسه کیفیت رضوی به معرفی نشان «طیب» و بیان ظرفیتهای آماده حوزه اصناف در ارائه خدمات مختلف به زائران پرداخت.
دکتر حسین زمانی، در ادامه پیشنهاد استقرار نشان کیفیت طیب در حوزههای ظرفیتهای موجود مشهد در عرصه خدمت به زائران اعم از هتلها، مراکز خدماتی تفریحی، اقامتی و اصناف را مطرح کرد و خواستار همکاری معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در تعامل با سایر ارگانها و سازمانها از جمله شورای شهر، شهرداری و … شد.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی، در این نشست با تاکید بر اینکه مدل طیب، مدلی مناسب برای استاندار سازی و کیفیتبخشی ارائه خدمات به زائران است، عنوان کرد: هر کاری یک نقطه کانونی دارد و نشان طیب دارای مزیتهایی است که میتوان از نگاه حاکمیتی از آن حمایت کرد.
حجتالاسلام والمسلمین حجت گنابادینژاد ادامه داد: موسسه کیفیت رضوی به عنوان واسطه بین تولید کننده، ارائه دهندگان خدمات و مردم لازم است برای اقبال مردمی بیشتر به نقش آفرینی در جریان استقرار این نشان خدمات مختلف برای مردم را طراحی و پیش بینی کند.
گنابادینژاد تاکید کرد: موسسه کیفیت رضوی باید در کنار حمایتهای وزارت صمت با همکاری نهاد ها و سازمانها، سامانههایی که در عرصه خدمت به مردم طراحی شده است، مانند سامانههای اقامت زائر در مشهد و اتوبوسرانی را به نشان طیب بیفزایند.
وی اظهار کرد: ما از هر گونه ارائه خدمات به زائران امام علی بن موسی الرضا علیه السلام استقبال میکنیم وکارگروه زیارت استانداری خراسان رضوی آمادگی دارد با همکاری نهادهای مختلف در زمینه تکثیر، توسعه و عملیاتی شدن طرح استقرار نشان طیب در حوزههای خدماتی مربوط به زائران همکاری کند.
وی با تاکید بر اینکه در عرصه خدمت به زائران در موضوعات مختلف نیازمند استانداردسازی، رتبهبندی و کیفی سازی هستیم، افزود: در عرصه خدمت به زائران ما بیش از پیش نیازمند به نوآوری، ابتکارات هستیم. در این حوزه باید پلتفرمها و نرم افزارهایی طراحی شوند که قابلیت قدرت فراگیری، تحلیل و انجام شبکهسازی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در عرصه ارائه خدمات مختلف به زائران نباید به جایگاه نظارتی تنها اکتفا کرد، یادآور شد: حوزههای مختلف ارائه خدمت به زائران نیازمند اصلاح و ارتقا است که در آن ارزیابی نقش مهم و کلیدی دارد.